Naučili ste sa včera večer niečo nové?

Možno Vás prekvapí, že je možné zároveň snívať a učiť sa, hoci jednoducho ležíte vo svojej posteli a spíte. Ale kým vaše vedomie odpočíva, vaše podvedomie horúčkovito rozmýšľa a získava vedomosti. Zlepšenie kvality Vášho spánku preto predstavuje jednoduchý a prirodzený spôsob ako zdokonaliť vašu schopnosť učenia sa.

Nočne bifľovanie a štúdium na poslednú chvíľu tesne pred skúškou Vám môže pomôcť ju zložiť. Ale ak si skutočne chcete zapamätať všetko, čo ste sa naučili, je tým najlepším sa pred skúškou dobre vyspať. Štúdia vykonaná v Spojených štátoch na Harvard Medical School preukázala, že najúčinnejší spôsob ako si zapamätať, čo sme sa naučili, je umožniť nášmu mozgu, aby nám pomohol opakovať si získané informácie a učiť sa prostredníctvom spánku najmenej osem hodín od chvíle, keď sme tieto informácie vstrebali.

Počas spánku prechádzame rôznymi spánkovými fázami. Vo vzťahu k našej schopnosti učiť sa predstavujú hlboký spánok a spánok REM – známy tiež ako snívanie – dve najdôležitejšie fázy. Počas hlbokého spánku sa naše vedomosti upevňujú a posilňujú sa naše vnemy, vďaka čomu si všetko, čo sme sa naučili, zapamätáme dlhšie.

 

 

 

Bolo dokázané, že spánok REM, charakterizovaný rýchlymi pohybmi očných viečok, je dôležitý pre proces učenia a správania sa. Jednoducho povedané, počas spánku sa vyrovnávame s tým, čo sme sa cez deň naučili. Fáza hlbokého spánku väčšinou prebieha skoro po zaspaní, zatiaľ čo k ránu prebieha niekoľko fáz spánku REM.

Štúdia Harvard Medical School dokázala, že proces učenia nepokračuje iba v noci potom, čo sme sa niečo naučili, ale že náš mozog spracováva získané informácie aj počas niekoľkých ďalších nocí. Po troch nociach kvalitného spánku mozog vycvičí pamäť na maximum a umožní Vám podať čo najlepší výkon. 

 

article fjadrar

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. Ak budete pokračovať v používaní tejto stránky budeme predpokladať, že ste s ňou spokojní.